Majówka w Madrycie

28.04-04.05.2019r.

Jak co roku Koło Naukowe Studentów Konserwacji i Restauracji Dzieł Sztuki majówkę spędziło bardzo pracowicie. Tym razem udaliśmy się do słonecznego Madrytu! Już pierwszego dnia po przylocie udaliśmy się na spacer żeby zapoznać się z okolicą, w której mieszkaliśmy. Dotarliśmy do Centrum Sztuki Współczesnej im. Królowej Zofii, następnie podziwialiśmy tropikalny ogród rosnący w samym sercu dworca Atocha. Naszą wyprawę skończyliśmy w Parku Retiro liczącym 120 hektarów. Krótka narada w pięknych okolicznościach przyrody zaowocowała burzą pomysłów na wyprawy do Toledo, Segowii oraz Escorialu. Następny dzień spędziliśmy pochłonięci sztuką, odwiedziliśmy Muzeum Thyssen-Bornemisza, w którym podziwiać mogliśmy dzieła takich twórców jak Tycjan, Giambattista Pittoni, Francisco Goya, Vincent van Gogh czy też Camille Pissarro. Na celowniku następnie znalazło się Centrum Sztuki Współczesnej im. Królowej Zofii, po którym oprowadziła nas polska przewodniczka Pani Agnieszka :) Nakreśliła nam tło historyczne wydarzeń w Hiszpanii i opowiedziała o powstawaniu jednego z najważniejszych obrazów XX w. - Guernici Pabla Picassa.

Podczas naszego pobytu odwiedziliśmy również jedno z najważniejszych europejskich muzeów - Muzeum Prado, które pokazał nam Pan Aleksander zdradzając tajemnice wielkich dzieł i wzbogacając swoją opowieść niesamowitymi ciekawostkami. Trzeciego dnia część z nas udała się do Segowii - malowniczego, zabytkowego miasta położonego na skalistym wzgórzu (1000 m n.p.m.) u podnóża gór Sierra de Guadarrama. Część z nas odwiedziła najważniejszą rzymskokatolicką świątynię Madrytu - Katedrę Matki Bożej Almudeny, leżącą tuż obok Pałacu Królewskiego. Przy okazji sprawdziliśmy czy w Madrycie jest obecna para królewska o czym świadczyć miały dwie flagi Hiszpanii umieszczone na gmachu pałacu. Niestety obecna była tylko jedna. W kolejnych dniach uczestnicy wyjazdu wybrali się do Toledo jednego z najcenniejszych klejnotów hiszpańskiej architektury, dawnej stolicy Królestwa Kastylii. Przed powrotem do Polski zdążyliśmy zobaczyć również Escorial, monumentalny architektoniczny zespół pałacowo-klasztorno-biblioteczny w San Lorenzo de El Escorial, 45 kilometrów na północny zachód od Madrytu. Kompleks zbudowany z szarego granitu, w powściągliwym i surowym stylu późnego renesansu.

Ponadto podczas naszego pobytu udało nam się zobaczyć Muzeum Archeologiczne, Muzeum Kostiumów, Muzeum Ameryki, Bazylikę San Francisco el Grande, świątynię Debod, Halę targową św. Michała i wiele, wiele innych miejsc, które pozwoliły nam uchwycić niesamowity klimat hiszpańskiej kultury. Madryt pożegnaliśmy wspólną kolacją w prawdziwie hiszpańskiej restauracji zajadając tamtejsze tapas i próbując lokalnych przysmaków. Wróciliśmy zmęczeni ale i zachwyceni, całą relację fotograficzną można  znaleźć na naszym funpage’u, pod adresem: https://www.facebook.com/pg/knkonserwacja/photos/?tab=album&album_id=2247514788910279